Ponnyagility

Jag ska tävla i ponyagility imr med ponnyn Nuusku. Jag har inte tävlat med henne förut eftersom jag endast hittills har tävlat med Ada. Lydia ( min lillasyster ) har tävlat mest med Nuusku och vunnit över mig, så imr får vi se om det beror på ponnyn eller oss.. :P
Ni som inte vet vad ponnyagility går ut på så tänkte jag skriva kort om det.
Det är lite likadant som med hundar, men hundar springer lösa och man har fast ponnyn. Det tas tid hur snabbt man hinner genom banan med så lite felpoäng som möjligt. Felpoäng får man t.ex om ponnyn fäller ner en kon, trampar på utsidan av bomgatan osv.. Beror ju på vad som finns för hinder.  Det är lite polika på hur man sedan räknar ihop resultaten men det brukar vara så att 1 felpoäng är ca 2 eller 4 sekunder som man sätter till i tiden. Den med kortaste tid vinner ju då. Jag kan nog ta och fixa ett längre och intressantare inlägg ifall ni vill om Ponnyaglity. :)


// Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0