Tidsinställt

Nu är jag nog påväg på hoppträning till manegen. ( Tidsinställt ) Jag borde ha med kameran så ifall jag fått någon kommentar om att ni vill se film så lovar jag att jag ska fixa det, fast hela datoren skulle vara emot mig. ;) Jag ska hoppa lite högre med Valtsu, eftersom vi ska starta 60 cm på lördag första gången. Har tävlat 50 cm hittills, men i förra tävlingen så var sista oxern typ 60-65 cm. 
Jag
tycker det är jäkligt irriterande då man tävlar en speciell höjd och då finns det hinder som är högre änn den höjden. För mig så spelar det inte så stor roll om jag tävlar 50 cm med en shettis och det är 60 cm oxer i den klassen. Men 60 cm bana börjar nog redan vara ganska högt för en shettis, och om det då finns oxrar på 70 cm så börjar det bli lite dumt. Med Valtsu gör det nu knappast inte så mkt, han har hoppat hela banor på 70-80 cm. Men ändå! Speciellt i såna banor där hinderna är typ 30-40 cm, där små barn kanske tävlar första gången och då finns det högre hinder, det är nog ganska fel!
Får se hur det går imr då, vi är ju 2 ellr 3 som ska rida med Valtsu så det blir nog säkert bara kort, så jag får hoppat ett par språng. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0